Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Bangkok dag 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 2

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

12 November 2018 | Thailand, Bangkok

12-11-2018
We hebben een goede nacht gehad. Vanmorgen uitgeslapen tot 10 uur, ons gaan wassen en ontbijten in het hotel. We hadden vandaag het bezoeken van diverse tempels op de planning. Met het zoeken naar vervoer kwam een meneer van een tuktuk naar ons toe, die ons voor 100 Bath (+/- € 2,70) wel wilde rondleiden naar wat tempels in de buurt en een toeristen informatie punt. Het waren niet de tempels die we op de planning hadden, maar het was een leuke ervaring en ook het informatiepunt was erg handig. Dit was een soort VVV-kantoor, want hij was van de staat en dus geen fratsen. We zijn gestart bij de tempel Wat Indrawiharn Map. Een tempel met een Boeddha beeld van 32 meter hoog en 10 meter breed. Thaise mensen noemen deze Boeddha Luang Phor To, die de naam van de bouwer vertegenwoordigt, Somdej Buddhacaraya.
Vervolgens zijn we naar een kleinere tempel met veel kleur gereden (waarvan we de naam niet meer weten), maar deze was tevens erg mooi. Ook hebben we hier karpers gezien en eten gegeven.
De tour ging verder naar het informatie punt en daar hebben we voor morgen een tour geboekt naar de Floating Market en de Railway Market. Daarna werden we door de tuktuk chauffeur afgezet bij de rivier om een boottocht te kunnen maken. Dit hebben we niet gedaan, maar we zijn gaan lopen naar Wat Phra Kaew en de Grand Palace. Een enorme tempel met veel bezienswaardigheden en vooral heel veel Chinese toeristen. Samie en Mirjam zijn even lekker in een hoekje gaan zitten, met een appeltje en wat te drinken en Chafik is rond gaan kijken.
Vervolgens zijn we naar een tentje gelopen om wat te eten. Lang leve Chafik en Tripadvisor! Want we hebben heerlijk gegeten en kunnen bijtanken.
Op 1 minuut afstand van het plekje waar we gegeten hadden, bleek de volgende tempel te zijn die we wilden bezoeken - Wat Pho. Deze was een stuk rustiger en hier hebben we gezellig met z’n drieën rondgelopen. Hier is een enorme liggende Boeddha te zien. Deze is rijkelijk versierd met bladgoud en met parelmoer op de ogen en voetzolen. De tempel wordt ook wel gezien als de ontstaansplek van de traditionele Thaise massage. Voordat Wat Pho een tempel werd, was het een centrum voor scholing in traditionele Thaise geneeskunde.
Na hier even te hebben rondgelopen hebben we vervolgens een tuktuk aangesproken, die ons wel wilde brengen naar de volgende tempel - Wat Saket (The Golden Mountan). Hij begon met 150 bath en we hebben dat kunnen afdingen naar 80 bath!
Wat Saket wordt ook wel de Golden Mount of Phu Khao Thong genoemd. Op het terrein van de tempel staan veel eeuwenoude bomen en andere typische boeddhistische structuren. Om de top te bereiken, hebben we zo’n 300 treden moeten beklimmen. Maar het was de moeite waard, want eenmaal boven was er een prachtig uitzicht.
Terug beneden was het inmiddels 18.00 uur en hebben we ons weer door een tuktuk laten afzetten bij de straat waar we ook gister hebben gegeten. Voor Samie een lekker patatje gehaald, plus een aardbeien smoothie en voor Chafik en Mirjam Phad Thai met garnalen en gebakken ei en een ananas en sinaasappel smoothie. Alles “take away” om daarna lekker naar het hotel te gaan en in de kamer te eten. Vervolgens ons gewassen en lekker ons bed in gedoken. Morgen weer om 7.00 uur klaarstaan om te vertrekken naar de Floating Market!

• 12 November 2018 - 15:44

Lianne:

Haii!!
    Super leuk om te lezen en wat hebben jullie al veel gezien!
    Ik ben erg benieuwd naar de railwaymarket! Ik hoop dat er ook echt een trein door heen rijdt als jullie er zijn!