Chiang Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 1

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

14 November 2018 | Thailand, Chiang Mai

14-11-2018
In de ochtend vroeg op gestaan om ons te laten brengen naar het vliegveld Bangkok Don Mueang.
Om 10.30 uur vlogen we de lucht in en om 11.45 uur zijn we geland in Chiang Mai, waar we op de luchthaven hebben geluncht en vervolgens met de taxi naar de hostel zijn gereden. Met deze hostel zijn we wat minder blij, maar ach het is maar voor twee nachten.
Samie viel op bed al snel in slaap en na een uurtje te hebben geslapen, zijn we op zoek gegaan naar een taxi om ons te laten brengen naar de twee van de vier tempels die we hier in Chiang Mai willen bezoeken.
We vonden al snel een rode taxi die ons heeft afgezet bij de eerste tempel: Wat Chedi Luang (Tempel van de Grote Stoepa). Dit is een indrukwekkende verwoeste tempel in het centrum van Chiang Mai, daterend uit de 14e en 15e eeuw. Koning Saen Muang Ma begon in 1391 met de bouw van Wat Chedi Luang, om de as van zijn vader Ku Na te kunnen bewaren. Het gebouw werd uitgebreid door latere koningen en bereikte zijn definitieve vorm in 1475.
Vervolgens zijn we naar de tempel Wat Sri Suphan gereden.
Deze tempel is ook bekend als de Zilveren Tempel vanwege zijn indrukwekkende handgemaakte zilveren decoratie. De tempel is volledig bedekt met zilver, van de muren tot het dak. Zelfs de beelden van Boeddha zijn bedekt met zilver. Wat Sri Suphan werd oorspronkelijk rond 1500 gebouwd, maar het proces van het volledig bedekken in zilver begon pas in 2008. De binnenkant van de tempel is nog interessanter met zilveren versieringen, spiegels en felle kleuren, maar vanwege oude boeddhistische regels mogen vrouwen de tempel niet binnengaan en moest Mirjam buiten blijven wachten. Gelukkig hadden we de foto’s nog, haha.
Na dit te hebben gezien bracht de rode taxi ons terug naar de hostel, waarbij wij bedachten nog te moeten eten en we dit wel graag wilde doen in de Night Bazar Market. Dezelfde taxi heeft ons daar ook heen gebracht en bleef twee en een half uur wachten, om ons ook weer terug te brengen. Wij hebben even op de markt rondgelopen en heerlijk gegeten bij een visrestaurant. Samie calamaris met gewokte groente, Mirjam een gele curry en Chafik een vispannetje.
Daarna heeft de taxi ons weer teruggebracht en in onze kamer zijn we als een blok in slaap gevallen.

• 16 November 2018 - 06:40

Jannie:

Nou Mirjam, dat zal in dit geval geen moeite gekost hebben om buiten te blijven wachten. Dat zijn nu eenmaal de regels, toch? Gelukkig mochten er wel foto's gemaakt worden, hoewel wij die nog niet gezien hebben ;-).
    Als je zo'n mooi, nieuw hotel als eerste hebt, valt de rest altijd tegen. Zoals je zelf al zegt, het is maar voor twee nachten. Wij zijn benieuwd naar jullie verder avonturen! XXX