Chiang Mai dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 3 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 3

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

16 November 2018 | Thailand, Chiang Mai

16-11-2018
Vandaag was de laatste dag Chiang Mai. Vanmorgen hebben we uitgeslapen en hebben we ontbeten (meer gebruncht) bij een heel hip Thais koffie tentje. We wilde vandaag nog twee tempels bezoeken, maar helaas was de rit naar één van de tempels te lang en hebben we het alleen bij de tempel Wat Umong gehouden. Deze tempel is uniek vanwege de ligging in het bos en zijn tunnelsysteem. De Wat Umong werd aan het einde van de 13e eeuw gebouwd in opdracht van koning Mengrai, de eerste koning van het Lanna Koninkrijk. Volgens de plaatselijke legende heeft de koning regelmatig een monnik geraadpleegd die in de Wat Umong Maha Thera Chan woonde, een tempel in de oude stadsmuren van Chiang Mai. De monnik genaamd Thera Chan gebruikte de tunnels om te mediteren in vrede en stilte.
Na hier even te hebben rond gelopen, heeft Chafik op de valreep de nonnen ook nog zien bidden. Vervolgens heeft de taxi chauffeur ons naar het vliegveld gebracht en zijn we terug gevlogen naar Bangkok Don Mueang. Op dit vliegveld aangekomen wilde we een taxi nemen. Hiervoor moet je een kaartje halen en hebben we bijna net zo lang moeten wachten als de vlucht duurde... Na 116 wachtende voor ons, hadden we eindelijk een taxi en hebben we ons laten afzetten bij de straat waar we elke keer eten in Bangkok. Hier weer heerlijke Pad Thai (Noodles) gehaald, van een vrouwtje dat met haar kraampje aan de weg stond. Hopelijk blijft het er allemaal in ;-p hahha
Morgen de hele dag in de bus en een korte overtocht met de ferry om op het eiland Koh Chang te komen, waar we de rest van de vakantie zullen verblijven!

• 17 November 2018 - 04:44

Pappa:

Hoi,

Goede reis morgen naar Koh Chang en we horen hoe het is gegaan.