Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Bangkok dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 3

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 November 2018 | Thailand, Bangkok

13-11-2018
Vanmorgen 7 uur werden we door onze guide opgehaald. De bedoeling was dat we zouden overstappen in een busje, maar die zat vol en daardoor hadden we de hele reis een privé chauffeur. Om 8:30 uur kwamen we aan bij de Railway market. Dit is een markt die iedere dag wordt gehouden op het spoor van het stadje Samut Songkhram, bijgenaamd Maeklong. Vlak voordat de trein in Maeklong aankomt, moeten de standhouders hun producten van het spoor halen en de luifels van de marktkramen intrekken. Zodra de trein weer is vertrokken, wordt alles weer teruggezet. De trein rijdt acht keer per dag, zeven dagen per week door de markt.
Na dit spektakel te hebben gezien, even rondgelopen en Khanon Krok gegeten (kokos poffertjes). Daarna zijn we doorgereden naar de opstapplaats om met de boot de Taling Chan Floating Market in te gaan.
Dit is een bekende en beroemde markt in Bangkok. Het was echter anders dan Mirjam had verwacht, omdat hier geen gracht vol bootjes met verkopers van fruit en andere producten waren, maar meer een riviermarkt waar de bootjes liggen afgemeerd aan de pier. Maar geen probleem, want dit was ook leuk!
Rond 12 uur zijn we weer terug gereden en heeft Samie in het hotel een uurtje geslapen en Chafik en Mirjam hebben de tassen voor morgen ingepakt.
Na het uurtje slaap van Samie zijn we naar buiten gegaan, om de laatste twee tempels van ons lijstje te gaan bezoeken. Buiten kwamen we dezelfde chauffeur van gisteren tegen en die wilde ons voor €13,- wel weer rondleiden langs de twee door ons aangegeven tempels.
De eerste tempel was Wat Arun, die zijn naam en bijnaam ‘Tempel van de Dageraad’ te danken heeft aan de Indiase god Aruna, de god van de dageraad. De enorme prang van 82 meter hoog, is trapsgewijs gebouwd in Khmer-stijl. Er zijn meerdere uitsparingen waarin beelden staan van krijgers die zitten op een driekoppige olifant. Rondom de prang staan vier kleinere torens die net zo rijkelijk zijn versierd.
Na hier even te hebben rondgelopen, zijn we doorgereden naar de tempel Wat Traimit. Helaas was deze net gesloten en konden we niet meer naar binnen. Op de weg terug door het immens drukke Chinatown gereden en ons vervolgens laten afzetten in de straat waar we eerder ook hebben gegeten. Daar hebben we bij een restaurant aan de straat gegeten, genaamd “I love Thai food”. Chafik een hete soep met garnalen en rijst, Mirjam een groene curry met vis en Samie noedels met vis en apart diverse soorten gewokte groente. Daarna direct naar huis en naar bed, want morgen weer vroeg op om te gaan vliegen naar Chiang Mai!

• 13 November 2018 - 15:42

Hakim:

Supervet guys!
    Toffe foto's en goeie verhalen. Ben benieuwd naar wat jullie nog meer gaan doen.
    Dikke kus

• 13 November 2018 - 16:04

Jannie:

Mooi verslag zover, we genieten ervan!
    Je moeder en ik hebben even Chiang Mai gegoogled en het ziet er heel erg mooi uit daar. Een goede vlucht morgen en veel plezier! Hopelijk is het net zo leuk als de afgelopen dagen.
    Dikke kus van ons allebei!! Oh ja en natuurlijk ook van oom Azzouz ;-).

• 13 November 2018 - 18:17

Pappa:

Hoi Mirjam, Chafik en Samie,

Goede vlucht morgen. En geniet er weer van.