Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Melaka

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 Juni 2012 | Maleisië, Malakka

Melaka

Gisteravond noodles gegeten bij een Chinees hier in de buurt. Daarna een ritje gemaakt in de tuktuk, zie de foto. Die man vroeg mijn naam en iedere keer als hij me weer zag riep hij "Hey Miryaaam" super grappig.
Daarna mijn muskietennet opgehangen (doordat er geen airco is, zijn er muggen.... ;$) een boek gelezen en gaan slapen.

Vandaag heerlijk uitgeslapen. Werd zwetend wakker doordat ik geen airco had, maar wel lekker geslapen.
Toen ben ik gaan ontbijten bij het Orang Belanda café (tip van mijn broer ;) ) een aantal straten verderop. Een heerlijke pannenkoek! Hahaha Daarna ben ik naar het Stadhuys gegaan. Een architectonisch overblijfsel (wat nu een museum is) van de Nederlanders in Melaka, die daar van 1641 tot 1824 hebben gezeten. Ook staat naast het Stadhuys de Christ Church, die door de Nederlanders is gebouwd. Verder in deze omgeving nog wat rondgelopen. Daardoor kwam ik in een enorme shopping mall! Ongelofelijk wat een verschil met wat je hier in de omgeving ziet. Maar gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om bij de pharmacy een crème te halen voor mijn uitslag!!!! Ik zit natuurlijk weer helemaal vol! Maar goed, mevrouw zei dat het binnen drie dagen minder moest zijn. We gaan het zien! Eenmaal terug nog even aan mijn moeder, via Skype, de hostel laten zien... Toen gaan eten en een boottrip door de grachten van Melaka. Daar heb ik een Nederlands stel leren kennen uit de Achterhoek (Winterberg??) Ook zij moesten met een aantal vreemden op de foto haha ;) Na deze boottrip nog wat gedronken met dit stel (was gezellig) en naar mijn hostel gegaan om mijn reis morgen voor te bereiden. Dit wordt een aardige reis, want ik moet drie keer overstappen en dan alsnog maar hopen dat ik de boot naar mijn bestemming haal.... Mocht dit niet zo zijn gaat er ook nog een bus en kan ik nog een taxi nemen, maar de boot is wel leuk! Het Nederlandse stel heeft dezelfde reis, dus die zie ik in de eerste bus, die we al om 7.50 uur op Melaka Sentral moeten hebben. Dus lekker vroeg! Ook kwam ik zojuist het Franse stel van gisteren weer tegen en ook zij nemen dezelfde reis. Dus dat wordt nog gezellig met z'n allen!

Tot snel!!!

Ps: ja het lieveheersbeestje leeft nog!!! Haha ;)
Het eten is hier wel lekker. Nee geen spinnen of insecten gezien, maar hoorde van dat Nederlandse stel dat zij een soep voorgeschoteld hadden gekregen met zwaluwnestjes... En zij vonden het niet lekker...

  • 21 Juni 2012 - 16:58

    Jannie:

    Je oom Rudolf heeft ooit in Winterswijk gewoond en gewerkt. Leuk, kan je weer eens Nederlands spreken. Hoewel, het accent kan lastig zijn :-).
    Goede reis weer morgen en hopelijk met de boot!
    Dikke kus XXX

  • 21 Juni 2012 - 17:31

    Pappa:

    Hoi Stoere Dochter,

    Ik denk ook dat het Winterswijk is. Leuk dat je morgen met zijn allen gaat reizen. Kan je een beetje Achterhoeks en Frans leren. Goede reis morgen en natuurlijk ga je de boot halen. XX

  • 21 Juni 2012 - 21:18

    Dennis:

    Mirjam mirjam mirjam! jij maar volhouden dat je niet leuk kan vertellen! geweldig! op een paar spelfoutjes na :P is het echt super leuk kben blij dat je het naar je zin hebt! ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug komt! Wat ik ook nog zo leuk vind om te lezen is dat je gezellig met vreemden gaat chillen! ik ben benieuwd naar meer! ps alles gaat goed in je huisje, je hebt me wel klein beetje bang gemaakt want gister sliep ik voor het eerst alleen en khoorde allemaal enge dingen :P haahah nee tgaat heel goed ik check vier keer alles voor ik weg ga en al je regels zitten er goed in! dikke x mirjam hvj

  • 22 Juni 2012 - 08:50

    Kees Twilt:

    Hoi Mirjam,
    Je vermaakt je prima begrijp ik uit je enthousiaste verhalen!

    Groet

    Kees

  • 22 Juni 2012 - 16:32

    Lotte:

    Gaaf die overblijfselen van de Nederlanders! En dat in zo'n land waar je het misschien helemaal niet verwacht :-). Leuk om al foto's te zien. Tof dat je reis zo goed bevalt en goed dat je mooie dingen hebt uitgekozen in je voorbereidingen!

  • 22 Juni 2012 - 19:59

    Med-faat&de Kinderen:

    hoiiii hoe gaat het er mee
    met onze gaat het oke we hebben wat reggen maar het is niet koud en jij heb lekker weer? zaza haar 2de tand is er uit ge gaan vandaag wij missen je wel ik hoop dat je het naar je zin heb en dat het gezellig is daar pasop je zelf ik zie je gouw
    xxxxxxxxxx faat mo en de kinderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Malakka

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 15199

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 24 November 2018

Chafik Mirjam & Samie naar Thailand!

17 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: