Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Penang

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

29 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi hoi!

Vandaag ben ik naar de grootste Boeddhistische tempel van Maleisië geweest. De Kek Lok Si Tempel. Wat een tempel! Het heeft zelfs een interne kabelbaan om naar het bovenste deel te gaan :). Dat heb ik dus ook gedaan, aangezien ik onderaan was begonnen. Vanaf boven heb je een mooi uitzicht over Penang. Ook staat er een enorme Boeddha (zie de foto) en is er een gebedsruimte. Daarna ben ik met de bus terug gegaan en op weg naar de bus nog even wat appeltjes gekocht. Ik was per ongeluk te vroeg uitgestapt, dus ik dacht verder te gaan lopen. Dat werd me afgeraden. Ik had een kaartje van de stad bij me en vroeg een mevrouw en een jongen waar we op de kaart waren. Toen ik zei waar ik naartoe moest, adviseerde ze me om de bus te nemen. Als ik het zo op de kaart bekeek was ik er zo. Nog even gevraagd hoe lang het ongeveer lopen was, maar de jongen gaf aan het niet te weten omdat hij het nog nooit gelopen had. Toch ben ik gaan lopen en ik was er in 10 minuten ;).
Terug in het hotel even gerelaxt en daarna aanstalten gemaakt om naar Batu Ferringhi te gaan. Dit schijnt een heel mooi strand te zijn in het noorden van Penang. Aangezien ik weinig geld op zak had, wilde ik eerst naar de bank om te pinnen. Wat een zoektocht was het om die te vinden! Eindelijk gevonden heb ik gepind en ben ik terug gegaan naar het busstation. Daar heb ik erg lang gewacht, maar de bus die ik nodig had kwam niet. Ik besloot niet meer te gaan. Het was al zo laat en ik zou iets langer dan een uur in de bus zitten (alleen heen, heen en terug dus het dubbele). Dat was de moeite niet meer. Helaas, maar ja. Verder maar weer wat rond gelopen en lekker gegeten. Kip tandoori.

Tot snel!!!

  • 29 Juni 2012 - 12:47

    Jannie:

    Er mankeert niets aan je intuïtie, dat is duidelijk! Jammer dat je niet naar het strand kon gaan, maar je hebt in ieder geval wel weer lekker gegeten. :-):-).
    Veel plezier nog!! Dikke kus xxx

  • 29 Juni 2012 - 14:13

    Lotte:

    Jammer dat je niet meer naar het strand kon gaan, maar wel beter dan in je eentje helemaal heen en weer voor een uurtje. Vreemd hoor dat die mensen zeiden dat het zolang lopen zou zijn, zij waren zeker ook toeristen? Slim van je dat je je eigen beslissing gewoon lekker hebt genomen. :-p :-) Goed dat je lekker van het eten houdt daar! :-)

  • 29 Juni 2012 - 15:20

    Pappa:

    Hoi kanjer, Als je thuis bent wil je geen aardapeelen en groente meer. Jammer van het strand maar je komt nog wel een strand tegen denk ik. trusten

  • 29 Juni 2012 - 20:30

    Jeroen:

    Nou mirjam ziet er weer goed uit. Is idd een erg mooie tempel daar in penang ;-).
    Goeie reis morgen!

    XXX

  • 29 Juni 2012 - 20:35

    Jeroen:

    Jammer van Batu Ferringhi, maar morgen ga je naar een net zo mooi strand, dus zoveel heb je er ook niet aan gemist ;-).

    Groetjes, X

  • 29 Juni 2012 - 20:48

    Mama:

    Je moeder heeft geloof ik de smiley`s ontdekt :-) haha ;-) ;-) :-):-) nou dikke kus

  • 30 Juni 2012 - 07:53

    Mama:

    Lijkt me idd heel indrukwekkend om zo`n giga tempel te zien ;-) Het is jammer van het strand, maar Langkawi heeft er ook genoeg denk ik, dus dat wordt nog wel genieten, Mirjam :-) Dikke Kus

  • 30 Juni 2012 - 13:34

    Frank En Elly:

    Hai schat
    we genieten hier van je verslagen fantastisch! We wisten dat het s'nachts zo koud kon zijn ! de foto's zijn giga leuk Al die indrukken die je op doet hartstikke gaaf :) :) :)
    xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 15192

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 24 November 2018

Chafik Mirjam & Samie naar Thailand!

17 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: