Eerste dag in Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Eerste dag in Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Taman Negara

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hellowwww everybody!!!

Vanmorgen om 9.00 uur werd ik verwacht bij de lobby, daar stond mijn guide al op me te wachten (ik ben zo slecht in namen... Ook die van hem weet ik dus niet meer...) Ik ben met de auto naar de rivier gebracht en daar met een bootje de rivier over naar het National Park voor de Jungle Trekking & Canopy Walk.
Een aardige tocht en een soort van eekhoorn, een slow loris, vlinders, mieren, een bijennest en nog wat insecten gezien. Ook had mijn guide twee bloedzuigers op zijn been (ik had gelukkig een lange broek aan getrokken!) Verder heeeellll veel planten en bomen gezien ;) Het was een mooie tocht. Veel rotan gezien (om de rotan stelen zit een soort van schil met stekels). Daarnaast nog een plant (naam Ghost footprint) gezien, waar de plaatselijke bevolking de bladeren van kookt. Wanneer een vrouw bevallen is drinkt zij dit water en dat schijnt dan goed te zijn voor de bloedsomloop. Ook de plant Liana gezien. Deze planten wikkelen zich om andere bomen en daardoor gaan die bomen langzaam dood. In de film Tarzan slingeren ze aan deze planten. Aan het einde van deze tocht was de Canopy Walk. Dit zijn bruggen tussen bomen, waar je over kan lopen. Mooi uitzicht. Na deze Canopy Walk weer terug gelopen naar waar we gestart waren en met de brommer terug naar het resort gebracht.
Toen ben ik gaan lunchen en even gaan "chillen" op mijn kamer.
Om 15.00 uur werd ik weer in de lobby verwacht voor de boottocht en een bezoek aan een Orang Asli familie. De Orang Asli's zijn verschillende families die in de jungle leven, waarvan ik er bij een op bezoek ben geweest ;). Ze eten alles uit de jungle, jagen op apen en eten deze ook. Ze leven in door hen zelf gebouwde hutten. Ook maken zij van bamboe hun eigen pijlen. Althans de blaaspijp is van baboe. De pijl zelf is een heel dun stokje met aan de achterkant een klein stukje boomstam. Dit is een bijzonder soort boomstam, het is heel licht en door middel van warmte/vuur aan het stokje vast te maken. Daarna snijden ze dit stukje in een bepaalde vorm en schuren dit glad met een ruw blad van een plant uit de jungle (de Harry Mary Stoma). Wanneer dit pijltje in de blaaspijp gaat, stoppen ze er een plakkerig prutje in (dit is geraspte boomschors), zodat het pijltje niet uit de pijp valt. Echt bijzonder om het allemaal te zien. Ook maken zij met boomschors, bamboe en bladen zelf vuur. Ze leven echt in en met de natuur.
Op weg terug naar het resort nog even rond gedobberd en nog een andere Orang Asli familie gezien. Rond 18.00 uur was ik weer terug en heb ik nog wat rond gezworven, lekker gegeten en om 20.30 uur met de guide afgesproken voor de Night Jungle Walk. Dit was leuk maar niet spectaculair. We hebben alleen insecten gezien, een soort hert en zwarte schorpioenen (in een boom een aantal meter verder, ik durfde niet van het pad af haha). Er waren veel mensen voor een nachtwandeling dus het was niet stil genoeg. Helaas. Maar verder was de dag echt top!
Ik ben normaal niet zo'n fan van all inclusive, maar tot nu toe is het erg leuk!!

Nu ga ik lekker slapen.
Tot snel!!!

  • 23 Juni 2012 - 09:24

    Jeroen:

    Nou je maakt het wel spannend he ;-).
    Veel plezier daar!

  • 23 Juni 2012 - 10:31

    Myrthe En Marieke:

    Hoi tante!
    Hoop dat je een leuke dag hebt vandaag. Leuke activiteiten hoor, chillen doe je thuis maar ;-).
    Veel plezier!
    xxx

  • 23 Juni 2012 - 16:11

    Pappa:

    Hoi stoere, lieve en fantastische dochter. Je hebt weer een on vergetelijke dag achter de rug, denk ik. Ik ben trots op je en heel benieuwd wat je morgen gaat doen.
    Groet

  • 23 Juni 2012 - 16:15

    Mama:

    Geweldig!! Wat een indrukken heb je vandaag weer opgedaan, heel apart, zoals bij die families, echt super cool!!

    Gaaf ook dat je "je" hagedis op de foto hebt kunnen zetten, het zijn idd dezelfde als in Spanje,haha

    Nou ik hoef er niet over in te zitten of je goed slaapt, na zo'n dag doe je dat zeker wel.
    Fijne dag weer morgen en een dikke kus.

  • 26 Juni 2012 - 21:52

    Lotte:

    Gaaf zo'n toch door de natuur! Lijkt me heel bijzonder! Heel veel plezier nog:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 15193

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 24 November 2018

Chafik Mirjam & Samie naar Thailand!

17 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: