Eerste dag Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Eerste dag Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Eerste dag Cameron Highlands

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 Juni 2012 | Maleisië, Tanah Rata

Vandaag werd ik om 8.45 uur verwacht bij het informatie centrum. Ik was alleen met een stel uit Canada, waarmee ik ook in de bus zat vanuit Taman Negara. We werden met een Land Rover naar de theevelden gebracht, waar we mooie foto's hebben kunnen maken. Daarna zijn we naar het hoogste punt van Cameron Highlands gereden (Gunung Brinchang, 2031 meter boven de zeespiegel). Daar staat een uitkijktoren en bij helder weer kan je met een verrekijker de zee zien. Mooi uitzicht! Daarna zijn we de Mossy Forest (mossig bos) in gegaan. Mooi gebied, erg mossig haha ;). Veel vleesetende planten gezien en een adelaar zien vliegen. Op sommige plekken in het bos veerde de grond! En wanneer je op dat stuk sprong, bewogen alle bomen eromheen...! De guide sprak behoorlijk veel maar snel, dus hier waren we snel doorheen.
Daarna zijn we naar de thee fabriek gegaan. Leuk om de processen te zien. Wanneer de thee is geplukt (dit gebeurt tegenwoordig met twee mensen die een machine over de planten heel halen) blijft het eerst ongeveer 18 uur liggen. Vervolgens worden de blaadjes tussen twee draaiende schijven gerold. Dan wordt de thee in een goed geventileerde, vochtige, warme ruimte geplaatst om zuurstof te absorberen. Hierna wordt de thee gedroogd en gesorteerd. Het hele proces van plukken tot bruikbare thee, duurt ongeveer twee dagen.
Na de thee fabriek gingen we naar de vlindertuin. Mooie vlinders gezien, wandelende takken, andere insecten en reptielen. De aardbeien tuin hebben we overgeslagen. Ik denk dat ik die morgen wil bezoeken, evenals de Boeddhistische Tempel. Vanmiddag nog even geslapen, was zo moe van de nacht! (Het is hier 's nachts koud joh! Ik ben vannacht vaak wakker geworden van de kou, dus was vanmorgen niet op mijn best. Ik heb daarom ook maar even om een extra deken gevraagd. Hoop dat het vannacht beter is!!!) Rond een uur of zes nog even langs de winkeltjes geweest en noodlesoep gegeten. Ik zat daar aan een tafel en aan een andere tafel zat een man ook alleen. Deze man vroeg of ik bij hem wilde komen zitten, want we waren beiden alleen. Hij kwam oorspronkelijk uit Amerika, maar woont nu in China en geeft geschiedenis en economie op een American International School in China. Hij is hier in Maleisie op vakantie voor drie weken en in Cameron Highlands voor een week. Het was gezellig. Na het eten ben ik naar mijn hotel gegaan. Daar kwam ik Gert-Jan en Lianne (het Nederlandse stel) tegen. Zij gaan morgen vroeg de zonsopgang bekijken op Gunung Brinchang en een wandeling maken en vroegen of ik mee wilde. Ik denk alleen dat ik het na vannacht maar even oversla...

Nu ga ik mijn boek lezen en slapen!

Tot snel!!!

  • 26 Juni 2012 - 16:14

    Mama:

    Weer genoten van je verslag!! Mirjam.
    Ik had wél even - bij je in je rugtas willen zitten - om even over de rand mee te kijken vanuit de
    Land Rover (wel heel cool) naar
    de theevelden.haha
    Dat lijkt me zo waanzinnig mooi!!
    Fijne voortzetting en ik kijk uit naar je volgende verslag!! Dikke kus.

  • 26 Juni 2012 - 16:27

    Pappa:

    hoi, lieve stoere dochter.

    na veel gevloek en ge kl... doet de lap top het maar alleen ik het tarppenhuis van het hotel. Het is hier mooi en lekker weer. Verschrikkelijk goedkoop, dus dat is mooi. We gaan zo uit eten en bijtijds naar bed, weinig geslapen vannacht. Geniet er morgen weer verschrikkelijk van. We denken aan je, de groeten en ook van Netty

  • 26 Juni 2012 - 22:00

    Lotte:

    Geniet van je nachtrust, hoop dat je het vannacht weer wat warmer hebt. Koude nachten kunnen zo naar zijn! Beetje uitrusten is ook wel fijn, het is wel vakantie tenslotte :-).

  • 27 Juni 2012 - 10:56

    Jeroen:

    Was weer erg leuk om te lezen Mirjam.
    Veel plezier nog daar vandaag (alleen is de dag daar al bijna afgelopen als je deze reactie leest ;-) )
    We kijken weer uit naar je volgende verslag.

  • 02 Juli 2012 - 17:50

    Liesbeth:

    He dappere dodo, het gaat allemaal goed lees ik. Ben helemaal trots op je! Kus Lies, Rene en de Bobbemans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Tanah Rata

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 15197

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 24 November 2018

Chafik Mirjam & Samie naar Thailand!

17 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: