Tweede dag Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu Tweede dag Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mirjam Twilt - WaarBenJij.nu

Tweede dag Cameron Highlands

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

27 Juni 2012 | Maleisië, Tanah Rata

Vannacht was een extra deken erg prettig en ik had daardoor een stuk beter geslapen. Vandaag ben ik om 9.30 uur opgestaan en ben ik een taxi gaan zoeken die me naar de Boeddhistische tempel kon brengen. Was mooi om te zien. Het was een tempel met meerdere gebouwen. In het eerste gebouw stond een Boeddha in het midden en aan weerszijde stonden er twee naast (waarvan er twee heel boos keken). In het tweede gebouw was een gebedsruimte en stond er een hele grote Boeddha in het midden met aan de achterzijde een Boeddha met heel veel armen en twee Boeddha's er schuin achter, deze laatste zaten beiden op een dier. Ook was de muur met allemaal kleine Boeddha's bekleed. Bij iedere grote Boeddha stonden kaarsen, bloemen en fruit. In het laatste gebouw waren de monniken aan het strijken en eten aan het bereiden. Het was mooi om te zien. Ik had met de taxichauffeur een deal gesloten dat hij bleef wachten en dat hij me na de tempel naar de strawberry farm zou brengen. Ook daar zou hij wachten, maar daar was ik al snel klaar (daarom nog even 10 ringgit van de prijs af kunnen halen ;)). Het is eigenlijk alleen een kas en een winkeltje waar je heeeel veeeel aardbeien spullen kan kopen. Ze hebben hier het hele jaar door aardbeien en zijn er hier ook helemaal weg van. Ze verkopen aardbeien tassen, potloden, lolly's, slippers, je kunt het zo gek niet bedenken. Hierna heeft hij me bij de winkels afgezet en heb ik nog wat rondgelopen. Verder heb ik vanmiddag lekker op het balkon een bakje aardbeien gegeten en mijn boek gelezen en net gegeten bij een tentje hier om de hoek. Vanmiddag heeft het weer ontzettend geregend en na drie kwartier schijnt de zon weer... Toch gek :) Nu ga ik lekker slapen, moet morgen weer vroeg op!

Tot snel!!!

  • 27 Juni 2012 - 13:44

    Kees:

    Groeten uit Bergen, Noorwegen!

    Kees

  • 27 Juni 2012 - 13:54

    Lianne:

    hoii mirjam!

    het ziet er naar uit dat het heel erg leuk is zo op je reis, en toch niet zo eng hé?! :-)
    Ook leuk dat je er foto's bij plaatst krijg je meer een beeld van hoe mooi het land is!
    Nou geniet ze nog!
    groetjes Lianne en Viktor

  • 27 Juni 2012 - 14:05

    Mama:

    Fijn dat je goed geslapen hebt met die extra deken.
    Ja dat lijkt me ideaal, dat het na een regenbui, gewoon weer een aangename temperatuur heeft.
    Hier schijnt al de hele dag geen zon, maar gelukkig is de temperatuur goed, 21 graden.
    En ik zie al voor me hoe jij zo lekker op dat balkonnetje je boek aan 't lezen bent!! Voor straks, slaap lekker en morgen goede reis!! Dikke kus

  • 27 Juni 2012 - 14:25

    Jannie:

    Ik heb je hotel op internet bekeken en je hebt een leuk balkonnetje!! De aardbeien zien er inderdaad erg lekker uit. Ben benieuwd of je het winkeltje met allerhande aardbeien artikelen ook gefotograveerd hebt.
    Welterusten voor straks en morgen weer op pad naar de volgende locatie. Veel plezier en goede reis!!! Dikke kus xxx

  • 27 Juni 2012 - 15:02

    Pappa,:

    Hoi kanjer,
    Geweldig weer zo'n fantastische dag. Morgen weer een reisdag begrijp ik. Wij hebben vandaag een 20 kilometer gewandeld langs het meer van Ohrid. Morgen een rustdag, hangen bij het zwembad. Goede reis morgen en ded groeten, ook van Netty XX

  • 28 Juni 2012 - 10:43

    Myrthe En Marieke:

    Tante!
    Die tempel ziet er mooi uit. Op Penang zou ik ook de kek-lok si tempel bezoeken, is echt heel mooi.
    Met Myrthe gaat het goed, ze is afgelopen dinsdag gewogen en is 4050 gram! Goed he?

    xxx

  • 29 Juni 2012 - 13:56

    Lotte:

    Gelukkig stopte het regenen vrij snel! :-) Leuke foto's weer!

  • 03 Juli 2012 - 20:13

    Priscilla:

    wat gaaf zeg die boedha muur.
    en die aardbeien zien er inderdaad lekker uit ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Tanah Rata

Mirjam

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 15197

Voorgaande reizen:

10 November 2018 - 24 November 2018

Chafik Mirjam & Samie naar Thailand!

17 Juni 2012 - 05 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: